Laluchna.pl – audyt sklepu internetowego

Miło mi Cię gościć na mojej stronie w kolejnej analizie. Na wstępie chcę Cię przeprosić za opóźnienie. Jest ono spowodowane kilkoma dużymi projektami, o których mam nadzieję, niedługo będę mógł Ci opowiedzieć. Zdecydowanie nie ułatwia również panujący w przedszkolu sezon grypowy!
Dziś poddajemy publicznej analizie sklep z produktami tekstylnymi https://laluchna.pl. Od razu serdecznie Cię do niego zapraszam. Przygotowując dzisiejszą analizę, założyłem, że spróbuję odnaleźć inne błędy niż typowo przeze mnie wytykane. Mimo że sklep stoi na standardowym szablonie Shoper, to udało mi się wyłowić kilka ciekawych błędów.
Zapraszam Cię do lektury!
Tradycyjnie, najpierw 3 elementy, które oceniam na plus.
Etykieta „Nowość”
Produkty, które pojawiły się w ostatnim czasie w sklepie oznaczone są specjalną wstążką – „Nowość”. Jest to fajnie rozwiązanie bo klienci mogę szybko zorientować się co jest regularną ofertą, a co pojawiło się w ostatnim czasie.
Ponadto na belce nawigacyjnej, znalazł się przycisk, pod którym możemy przeglądać wyłącznie nowości. Fajne!
Opisy produktów

Opis są długie i wyczerpujące. Znalazły się w nich wskazówki jak dbać o produkt, z jakich surowców został wykonany. Część opisów jest trochę krótsza, a część naprawdę długa.
Opisy kategorii
Odkąd kiedy analizuję sklepy rękodzielnicze jest to pierwszy przypadek, kiedy spotykam się z tak długimi opisami kategorii. Opisy są długie i pełne słów kluczowych. Mam jednak do nich kilka kosmetycznych uwag.
Po pierwsze, zmienił bym ich umiejscowienie. To znaczy przesunąłbym cały tekst poniżej produktów. Aktualnie niektóre teksty są tak długie, że przesuwają nam produkty daleko w dół strony. Przeszkadza to, zwłaszcza przeglądająć stronę na telefonach.
Po drugie. Jeżeli zależy nam by klient te teksty czytał, to powinny być sformatowane w inny sposób. Font Comic Sans raczej nie jest dobrym wyborem. Interlinia i wielkość liter również utrudniają czytanie.
Gładko przechodzimy do elementów, które oceniam na minus.
Typografia
Innymi słowy kolor, fonty, wielkość liter, interlinie. Wiele miejsce w sklepie wymaga doprecyzowania tych elementów.
Nazwa produktu na liście produktów pisana jest pogrubionymi, wielkimi literami. Natomiast po przejściu na kartę produktu nazwa jest pisana zupełnie zwyczajnie. Na lisćie produktów tytuł jest za bardzo zaakcentowana, na stronie produktu za mało.
Kolejna rzecz to formatowanie opisów produktów. Część tekstów jest wyśrodkowana, część wyrównana do lewej. Niektóre listy wypunktowane są kropkami, inne myślnikami, jeszcze inne okręgami. Trzeba ujednolicić.

Opisy kategorii, w niektórych podkategoriach pisane są fontem Arial w innych Comic Sansem. Do dopracowania wielkość liter i interlinia i kolor.
Niektóre nazwy zaczynają się z wielkich liter lub pisane są zupełnie w takim stylu. Innym razem napisy są w całości małymi literami.
Oceny produktów
To niestety problem Shopera. Każdy, nawet jak ktoś kto nie jest klientem i nigdy produktu nie kupił, może zostawić opinie w formie gwiazdek. Nie musi być zalogowany. Co więcej informacja o udzielonej ocenie zapisywana jest w ciastkach. Oznacz to, że wystarczy wyczyścić ciastka żeby oddać kolejna opinię.
Nie jest to nic złego, ale może być to nadużywane przez nieuczciwą konkurencję lub niezadowolonych czy też złośliwych klientów.
Niezdefiniowana metoda dostawy
Koszyk to standardowy Shoper. Nie ma tu nic niezwykłego, ale udało mi się namierzyć pewien błąd.
Zacznijmy od tego, że w sklepie oferowana jest jedna metoda wysyłki – kurier InPost. Cena wysyłki zależna jest od wagi zamówieniami. Przesyłka do 5kg kosztuje 14zł, od 5 do 10kg – 15zł.
O ile do 5kg nie ma problemu, to przekraczając tę wagę nie da się złożyć zamówienia. Jeżeli dodamy wiele produktów to w koszyku jesteśmy informowani, że administrator …
Niewłaściwe wykorzystanie belki nawigacyjnej
Mowa tutaj oczywiście o menu tuż pod logo. Na belce mamy 3 elementy:
- Menu
- Nowości
- Kontakt
Zwykle lepiej jest zaprezentować klientowi od razu kategorie produktów, bez potrzeby rozwijania. Tym bardziej, ze w standardowym motywie Shopera jest na to miejsce.
Wyśrodkowanie loga

Znowu, jako że mamy do czynienia ze standardowym Shoperem, to wyśrodkowanie loga nie jest takie proste. Tutaj właścicielka sklepu poradziła sobie z tym, w bardzo prosty i sprytny sposób.
Logo zostało umieszczone po prawej stronie szerokiego białego paska. Zwiększa to odrobinę wagę grafiki. Natomiast na telefonie, skutkuje egzotycznym przesunięciem loga zupełnie do prawej krawędzi.
Obcięte nazwy produktów
Jeżeli nazwa jest dłuższa niż 2 linie tekstu, to 3 linijka zostaje przycięta w połowie. Źle to wygląda.
Informowanie o kosztach dostawy

Na liście produktów, tuż pod ceną, jest informacją, że cena nie zawiera kosztów dostawy. Podobna informacja znalazła się również na stronie produktu.
Nie wydaje mi się, żeby ktokolwiek sądził, że widoczna cena produktów może zawierać koszty dostawy. MOim zdaniem do wywalenia, szkoda miejsca i uwagi klienta.
Banery na stronie głównej
Banery na stronie głównej maja podejrzanie mały rozmiar. Nie wypełniają całej dostępnej przestrzeni przez co dokoła jest dużo pustej białej przestrzeni.
Kafelki kategorii
Na stronie głównej, pod polecanymi produktami odnajdziemy kafelki kategorii. W mojej opinii umiejscowione sa zbyt nisko. Podpisy na obrazkach są zrobione grafiką, dla SEO tragedia!
Kafelki mają uzupełnione teksty alternatywne, co oceniam na plus.
Zdjęcia produktów
Do zdjęć mam 3 uwagi:
- Nie zostały dla nich uzupełnione teksty alternatywne.
- Nie są nazwane nazwą produktu.
- Po powiększeniu są astronomicznych dużych rozmiarów.
Do sklepu zostały wrzucono zdjęcia o orientacji pionowej. Przeglądając stronę na telefonie, takie zdjęcia są idealne, natomiast na komputerze wygląda to gorzej. W standardowym szablonie Shopera raczej niewiele można z tym zrobić.
Ikona wyszukiwarki na telefonie
Mam wątpliwości czy w sklepie,w którym znajdziemy maksymalnie kilkadziesiąt produktów, wyszukiwarka byłaby na tyle istotne, że powinna być prezentowana w ten sposób. Wyszukiwarka oczywiście być powinna, ale gdzieś w obrębie górnej belki. Obecne rozwiązanie troche zaśmieca i zasłania ekran.
Nieprzyjazne URLe
To typowe dla Shopera. Przyjazne czyli proste linki pomagają w pozycjonowaniu strony. W adresie nie powinny pojawiać się liczby, parametry czy pojedyncze litery. Link powinien być skonstruowany w sposób umożliwiający łatwe odnalezienie się w strukturze sklepu.
Brak favicony
Na koniec drobna uwaga. Brakuje ikony sklepu, która wyświetla się w karcie przeglądarki.
Dziękuję za Twoja uwagę.
Dziękuję jeżeli dotrwałaś/dotrwałeś do tego momentu.
Daj mi znać, najlepiej na Instagramie, czy dzisiejsza analiza była dla Ciebie pomocna i co Ty byś zmieniła w sklepie laluchna.pl?
Dobrego dnia! Marcin